loading...

ایران بلاگ

هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای سئو ، یکی از اهداف شما ارائه سیگنال های مناسب به Google است تا بتواند وب سایت شما را بهینه سازی کند. نقشه سایت XML بهینه شده یکی از آن سیگنالهایی است که می تواند منجر به نمایه سازی سریعتر و رتبه بندی بالاتر شود.

نقشه سایت XML چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

به زبان ساده ، نقشه سایت XML فایلی است که تمام صفحات مهم وب سایت شما را که خزنده های موتور جستجو باید از آنها بدانند ، فهرست می کند.

حتی اگر نقشه سایت ندارید ، آنها هنوز هم می توانند وب سایت شما را فهرست بندی کنند اما داشتن یک نقشه سایت کار آنها را آسان می کند و همچنین به شما این امکان را می دهد تا به آنها در مورد صفحات و قسمتهایی از وب سایت خود اطلاع دهید که ممکن است به راحتی کشف نکنند.

نقشه سایت های مختلفی وجود دارد ، شما می توانید برای پست ها ، تصاویر و فیلم های خود نقشه سایت ارسال کنید.

هنگام بهینه سازی وب سایت خود برای سئو ، یکی از اهداف شما ارائه سیگنال های مناسب به Google است تا بتواند وب سایت شما را بهینه سازی کند. نقشه سایت XML بهینه شده یکی از آن سیگنالهایی است که می تواند منجر به نمایه سازی سریعتر و رتبه بندی بالاتر شود.

نقشه سایت XML چیست و چرا به آن نیاز دارید؟

به زبان ساده ، نقشه سایت XML فایلی است که تمام صفحات مهم وب سایت شما را که خزنده های موتور جستجو باید از آنها بدانند ، فهرست می کند.

حتی اگر نقشه سایت ندارید ، آنها هنوز هم می توانند وب سایت شما را فهرست بندی کنند اما داشتن یک نقشه سایت کار آنها را آسان می کند و همچنین به شما این امکان را می دهد تا به آنها در مورد صفحات و قسمتهایی از وب سایت خود اطلاع دهید که ممکن است به راحتی کشف نکنند.

نقشه سایت های مختلفی وجود دارد ، شما می توانید برای پست ها ، تصاویر و فیلم های خود نقشه سایت ارسال کنید.

چه زمانی نقشه سایت واقعاً مهم است؟

  • برای وب سایت هایی که صفحات زیادی دارند ، نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند صفحات جدید یا به روز شده را کشف کنند.
  • برای وب سایت هایی که از روش های پیوند داخلی مناسب استفاده نمی کنند ، نقشه سایت یک روش عالی برای دادن اطلاعات به خزنده ها در مورد صفحات وب سایت شما است.
  • برای وب سایت های جدیدی که پیوندهای ورودی زیادی ندارند ، نقشه سایت به عنوان یک ابزار کشف خدمت می کند.

چگونه می توان نقشه سایت XML ایجاد کرد؟

روش های زیادی برای ایجاد نقشه سایت XML وجود دارد. بسیاری از سیستم عامل ها دارای این قابلیت داخلی هستند اما حتی اگر اینگونه نباشد ، ایجاد یک برنامه و استفاده از مزایای آن آسان است.

برای بررسی اینکه آیا وب سایت شما دارای نقشه سایت است می توانید یک پنجره مرورگر جدید باز کرده و به http://www.yourdomain.com/sitemap.xml بروید .

  • دوره کامل سئو
  • یک متخصص سئو شوید
  • میزان بازدید خود را در 60 روز یا کمتر افزایش دهید
  • مورد اعتماد بیش از 3000 دانشجو

لازم است بدانید که نقشه سایت یک فایل ثابت نیست اما هنگام افزودن صفحه جدید به وب سایت شما یا ایجاد تغییر در صفحات موجود ، باید به طور خودکار به روز شود.

به همین دلیل ، شما باید به دنبال روش های خودکار ایجاد نقشه سایت باشید.

برای وب سایت های غیر وردپرس ، بهترین راه برای ایجاد نقشه سایت جستجوی پلاگین ها یا نرم افزارهایی است که در سیستم عامل شما ادغام شده اند و می توانند نقشه سایت را طبق دستورالعمل های Google تولید کنند.

برای وب سایت های وردپرس ، افزونه های زیادی برای کمک به شما وجود دارد. من در زیر دستورالعمل های گام به گام نحوه ایجاد و بهینه سازی نقشه سایت XML خود را با استفاده از Yoast SEO به شما نشان خواهم داد.

برای حداکثر سئو سایت چه چیزی باید در نقشه سایت XML خود قرار دهید؟

قبل از ورود به جزئیات پیاده سازی ، مهم است که بدانید برای حداکثر سئو سایت باید چه چیزی را در نقشه سایت XML خود بگنجانید.

به طور پیش فرض ، این افزونه ها شامل تمام صفحات وب سایت ، پست ها ، برچسب ها ، بایگانی ها ، رسانه ها و غیره می شوند اما این چیزی نیست که ما برای اهداف SEO می خواهیم.

مهمترین رهنمودهای بهینه سازی نقشه سایت عبارتند از:

  • صفحاتی را که برای وب سایت شما مهم هستند در نقشه سایت خود قرار دهید (و این شامل پست ها نیز می شود). این صفحات دارای محتوای با کیفیت بالا هستند و به احتمال زیاد ترافیک ارگانیک را به وب سایت شما وارد می کنند.
  • صفحاتی را که محتوای تکراری دارند حذف کنید. برای وب سایت های وردپرس نامزدهای خوب صفحات بایگانی ، صفحات برچسب و صفحه های نویسنده هستند.
  • صفحات با محتوای نازک را حذف کنید. وقتی نوبت بهینه سازی یک وب سایت برای موتورهای جستجو می رسد ، نمی خواهید در صفحات نمایه آنها که از کیفیت پایینی برخوردار هستند ، ارسال کنید. این یک بازی اعداد نیست ، به این معنی که مهم نیست که چند صفحه در فهرست دارید بلکه تعداد صفحات "خوب" در ایندکس وجود دارد.

یک روش خوب برای جدا کردن "صفحات خوب" خود از آنهایی که نمی خواهید در نقشه سایت خود قرار دهید ، "عدم نمایه سازی" صفحات یا افزودن آنها به یک دسته و حذف دسته خاص (و صفحات) از پرونده نقشه سایت

  • نقشه سایت خود را در نقشه های زیر سایت سازماندهی کنید. این مزایای دیگری دارد که نقشه سایت را کوچکتر و سریعتر پردازش می کند.
  • یک نقشه سایت جداگانه برای ویدیوهای خود ارسال کنید (در صورت وجود).
  • نقشه سایت خود را در robots.txt اضافه کنید. من قبلا توضیح دادم که چگونه robots.txt خود را جستجو کنیم و علاوه بر این ، می توانید مکان نقشه سایت خود را نیز اضافه کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند فایل نقشه سایت شما را راحت تر پیدا کنند.
  • فقط URL هایی که Google می تواند به آنها دسترسی داشته باشد را در آن بگنجانید. اگر صفحاتی دارید که توسط روبات ها مسدود شده اند یا در پشت منطقه محافظت شده با رمز عبور قرار دارند ، این صفحات را در نقشه سایت قرار ندهید.
  • مطمئن شوید که نقشه سایت XML شما شامل قسمت "آخرین زمان اصلاح" است ، مقداری که به Google اطلاعات مربوط به آخرین تغییر صفحه را می دهد. این در مواردی مفید است که می خواهید Google برخی از صفحات وب سایت شما را مجدداً فهرست بندی کند.
آخرین زمان اصلاح در نقشه های سایت
آخرین زمان اصلاح در نقشه سایت

ایجاد یک نقشه سایت XML با پلاگین Yoast SEO

یکی از ویژگی های خوب Yoast SEO عملکرد نقشه سایت است.

اگر افزونه را نصب و فعال کرده باشید ، اولین کاری که باید انجام دهید این است که با رفتن به Yoast SEO -> GENERAL -> ویژگی ها -> XML SITEMAPS "قابلیت نقشه XML Sitemap را فعال کنید".

نقشه سایت XML با Yoast SEO
قابلیت XML Sitemap را در Yoast SEO فعال کنید

مرحله بعدی پیکربندی مواردی است که باید در نقشه سایت XML خود قرار دهید.

روی جستجوی ظاهر و سپس روی انواع محتوا کلیک کنید.

تنظیمات ظاهر جستجو
تنظیمات ظاهر جستجو

برای هر یک از انواع محتوا ، باید تصمیم بگیرید که آیا این چیزی است که می خواهید در نقشه سایت خود قرار دهید.

اگر "پیام ها در نتایج جستجو نمایش داده شود؟" را تنظیم کنید به YES ، پس از آن نوع محتوای خاص در نقشه سایت شما لحاظ می شود ، اگر NO را انتخاب کنید ، شامل نمی شود.

در بیشتر شرایط ، فقط باید پست ها ، صفحات و محصولات خود را وارد کنید (در صورت وجود وب سایت های تجارت الکترونیکی) و موارد دیگر را حذف کنید.

بعد ، باید TAXONOMIES را انتخاب کنید و همان کار را انجام دهید. به عبارت دیگر ، شما باید انتخاب کنید که طبقه بندی هایی را می خواهید در نقشه سایت شما لحاظ شود یا نه.

در یک سناریوی عادی ، شما فقط باید پست و دسته بندی محصولات خود را وارد کنید و موارد دیگری مانند برچسب های پست یا صفحاتی که محتوای منحصر به فرد خود ندارند را از مطالعه حذف کنید.

طبقه بندی ها در نقشه سایت XML
طبقه بندی ها در نقشه سایت XML

مرحله بعدی و نهایی رفتن به ARCHIVES و غیرفعال کردن بایگانی نویسنده و تاریخ است .

بایگانی در نقشه سایت XML
بایگانی در نقشه سایت XML

نقشه سایت XML من کجاست؟

برای مشاهده نقشه سایت خود ، روی "مشاهده نقشه سایت XML" از GENERAL / FEATURES (اولین تصویر در بالا) کلیک کنید ، یا یک پنجره مرورگر جدید باز کنید و به https://yourwebsite.com/sitemap_index.xml بروید

نمونه ای از نقشه سایت XML
نمونه ای از نقشه سایت XML

همانطور که در تصویر بالا می توانید ، این پلاگین برای هر نوع محتوا یک نقشه سایت ایجاد کرده است.

اگر روی هر یک از پیوندها کلیک کنید ، همچنین می بینید که حاوی اطلاعاتی برای تصاویر نیز است بنابراین برای ارسال تصاویر خود به Google نیازی به ایجاد نقشه سایت دیگری ندارید.

چگونه نقشه سایت XML خود را به Google ارسال کنیم؟

برای اطمینان از اینکه Google نقشه سایت شما را انتخاب می کند ، دو روش وجود دارد.

راه اول افزودن آن به robots.txt و راه دوم ارائه نقشه سایت خود در Google Search Console است.

برای بهترین نتیجه ، می توانید از هر دو روش استفاده کنید.

نقشه سایت خود را در robots.txt اضافه کنید

فایل robots.txt خود را همانطور که در اینجا توضیح داده شده ویرایش کنید و در انتها یک خط اضافه کنید تا نقشه سایت شما همانطور که در زیر نشان داده شده است.

نقشه سایت در Robots.txt
نقشه سایت در Robots.txt

اگر نمی دانید robots.txt چیست و چه کاری انجام می دهد ، این راهنمای مفید را بخوانید: نحوه استفاده از robots.txt

برای ارسال نقشه سایت XML خود در Google Search Console:

وارد کنسول جستجوی گوگل شوید

نقشه های سایت را در بخش INDEX کلیک کنید .

نام فایل نقشه سایت خود را وارد کنید (به عنوان مثال sitemap_index.xml) و بر روی دکمه SUBMIT کلیک کنید.نقشه سایت را به کنسول جستجوی Google ارسال کنید

پس از انجام این کار خواهید دید که نقشه سایت در انتظار است . چند روز دیگر دوباره بررسی کنید تا ببینید چند صفحه در نقشه سایت شما ارسال شده است و چند صفحه در واقع نمایه سازی شده اند.

می توانید تمام جزئیات را در گزارش COVERAGE مشاهده کنید (در بخش فهرست).

توجه : طبیعی است که Google همه صفحات شما را ایندکس نمی کند ، به خصوص اگر صفحات نقشه سایت را که مهم نیستید اضافه کنید.

چه زمانی نیاز به ارسال RSS Feed به Google دارید؟

علاوه بر ارسال نقشه سایت XML ، مواردی وجود دارد که می توانید یک خوراک RSS به Google ارسال کنید.

وقتی یک وب سایت بزرگ دارید که دارای صفحات زیادی است که مرتباً تغییر می کنند (به عنوان مثال یک وب سایت News) ، می توانید از RSS استفاده کنید تا Google از موارد جدید اضافه شده در وب سایت مطلع شود.

خوراک RSS کوچکتر خواهد بود و فقط شامل صفحات جدید خواهد بود (بنابراین سریعتر پردازش می شود) در حالی که نقشه سایت شما شامل همه صفحات شما خواهد بود.

نتیجه

داشتن یک نقشه سایت معتبر XML که موتورهای جستجو می توانند آن را بخوانند برای سئو مهم است.

هر کاری که می توانید برای سهولت کار آنها انجام دهید و هر روشی که می توانید برای دادن اطلاعات بیشتر در مورد ساختار و محتوای وب سایت خود استفاده کنید ، حضور وب سایت شما را در فهرست آنها افزایش می دهد.

ایجاد نقشه سایت XML کار آسانی است زیرا افزونه های زیادی وجود دارد که روند کار را برای شما اتوماتیک می کنند.

علاوه بر داشتن نقشه سایت ، اگر وب سایت شما دارای محتوای زیادی (صفحات ، پست ها و غیره) است و اگر روزانه موارد جدیدی را اضافه می کنید ، می توانید خوراک RSS خود را نیز به Google ارسال کنید (به همان روشی که با نقشه سایت انجام می دهید ) و بدین ترتیب نمایه سازی مطالب جدید خود را سرعت بخشید.

parastoo بازدید : 335 دوشنبه 17 شهريور 1399 زمان : 14:06
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 26
  • بازدید سال : 147
  • بازدید کلی : 9116
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی