loading...

ایران بلاگ

نوشتن برای SEO یک هنر است. وظیفه یک نویسنده سئو نوشتن مطالب برای موتورهای جستجو و کاربران است و برای انجام این کار با موفقیت ، باید بدانید که چگونه اصول اساسی محتوای SEO را در عمل بکار بگیرید.

در این راهنما ، همه چیزهایی را که باید در مورد نوشتن SEO بدانید ، یاد خواهید گرفت. من توضیح می دهم SEO چیست و 10 مرحله را برای اطمینان از اینکه هر محتوا که می نویسید دوستانه موتور جستجو است توضیح خواهم داد

برای نوشتن سئو لازم نیست شما یک متخصص سئو باشید ، بلکه باید مهارت های اساسی نوشتن مقاله در SEO را داشته باشید.

بیایید غرق شوید.

نوشتن برای SEO یک هنر است. وظیفه یک نویسنده سئو نوشتن مطالب برای موتورهای جستجو و کاربران است و برای انجام این کار با موفقیت ، باید بدانید که چگونه اصول اساسی محتوای SEO را در عمل بکار بگیرید.

در این راهنما ، همه چیزهایی را که باید در مورد نوشتن SEO بدانید ، یاد خواهید گرفت. من توضیح می دهم SEO چیست و 10 مرحله را برای اطمینان از اینکه هر محتوا که می نویسید دوستانه موتور جستجو است توضیح خواهم داد

برای نوشتن سئو لازم نیست شما یک متخصص سئو باشید ، بلکه باید مهارت های اساسی نوشتن مقاله در SEO را داشته باشید.

بیایید غرق شوید.

نوشتن SEO چیست؟

نوشتن SEO فرایند نوشتن محتوا است که موتورهای جستجو به راحتی می توانند آن را درک کنند. این کار با اضافه کردن هوشمندانه عبارات جستجو یا کلمات کلیدی در محتوای شما بدون انجام کار با کلمات کلیدی انجام می شود. نوشتن SEO همچنین به عنوان نوشتن کپی SEO یا نوشتن بهینه سازی موتور جستجو شناخته می شود.

چگونه برای سئو بنویسیم

برای تبدیل شدن به یک نویسنده سئو ، می توانید 10 مرحله زیر را دنبال کنید.

  1. کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید (هر دو کلمه کلیدی سر و دم بلند)
  2. عنوان صفحه خود را پیشه کنید
  3. یک URL دوستانه برای SEO ایجاد کنید (کلمه کلیدی اصلی خود را اضافه کنید)
  4. مطالب را بنویسید (به اندازه کافی طولانی)
  5. کلمات کلیدی خود را در پاراگراف اول اضافه کنید
  6. عناوین را با استفاده از کلمات کلیدی دم بلند ایجاد کنید
  7. کلمات کلیدی مربوط به LSI را در محتوای خود اضافه کنید
  8. با استفاده از متن لنگر مربوطه به صفحات دیگر در وب سایت خود پیوند دهید
  9. تخصص و اختیار خود را در مورد این موضوع نشان دهید (EAT)
  10. تصاویر را اضافه و بهینه کنید

مرحله 1: کلمات کلیدی خود را انتخاب کنید (کلمات کلیدی سر و دم بلند)

اولین قدم قبل از نوشتن مطالب جدید این است که تصمیم بگیرید کدام کلمات کلیدی را هدف قرار دهید.

این فرایند به عنوان یک کلمه کلیدی شناخته شده است و به همین دلیل بسیار مهم است. شما باید مطالبی را در مورد موضوعاتی بنویسید که افراد جستجو می کنند و تحقیق در مورد کلمات کلیدی این مطلب را به شما می گوید.

هنگامی که شما تحقیق کلمات کلیدی خود را انجام می دهید ، نتیجه مجموعه کلمات کلیدی SEO هم سر (یا کلمات کلیدی تمرکز) و هم کلمات کلیدی دم بلند است که افراد در موتورهای جستجو تایپ می کنند.

ساده ترین راه برای انجام این کار این است:

  1. به Google بروید و مبحث انتخابی خود را (کلی) جستجو کنید.
  2. از 5 صفحه برتر بازدید کنید و نوع محتوای ارائه شده آنها را تحلیل کنید.
  3. از هر URL استفاده کنید و با استفاده از SEMRUSH یا ابزارهای دیگر (ahrefs ، ubersuggest ، و غیره) بدانید که برای کدام کلمات کلیدی این صفحات رتبه بندی شده و از ترافیکی که دریافت می کنید ، دریافت کنید.
  4. سپس بسته به نتایج ، تصمیم بگیرید که کلمات کلیدی اصلی را در محتوای خود هدف گذاری کنید.
  5. دوباره آن کلمات کلیدی را بارگیری کرده و با استفاده از یک ابزار ، کلمات کلیدی با دم بلند و LSI مرتبط (یا کلمات کلیدی معنایی) را پیدا کنید

مثال

در اینجا مثالی از چگونگی انجام مراحل فوق در هنگام نوشتن این پست را آورده ام:

من با استفاده از "نوشتن برای سئو" در Google جستجو کردم.

من اولین نتایج را با استفاده از SEMRUSH تحلیل کردم و فهمیدم کلمه کلیدی که دارای حجم بالایی برای موضوع انتخاب شده من است ، "نوشتن SEO" است

کلمات کلیدی نوشتن SEO
کلمات کلیدی را برای استفاده در محتوای خود پیدا کنید

سپس از ابزار Keyword Magic (با استفاده از ویژگی فیلترهای پیشرفته) SEMRUSH برای یافتن سایر کلید واژه های مرتبط با دم بلند استفاده کردم.

کلمات کلیدی دم بلند را برای استفاده در محتوای خود پیدا کنید
کلمات کلیدی دم بلند را برای استفاده در محتوای خود پیدا کنید

اگر دقت بیشتری به مطالب بیندازید ، حتماً این کلمات کلیدی را در نقاط مختلف در طول مقاله استفاده می کنید.

با دنبال کردن این فرآیند هر بار که محتوای جدید می نویسید ، به موتورهای جستجو کمک می کنید تا محتوای شما را بهتر درک کنند و اگر محتوای شما آنچه را که کاربران می خواهند را برآورده سازد ، این کار در نهایت به رتبه های بالاتر ، سهام رسانه های اجتماعی و پیوندهای دریافت شده تر ترجمه می شود.

مرحله 2: عنوان صفحه خود را تهیه کنید

قدم بعدی شروع به فکر کردن در مورد عنوان صفحه خود است. انتخاب عنوان صفحه مناسب برای موفقیت صفحه یا پست شما بسیار مهم است ، بنابراین زمان لازم را برای رسیدن به عنوانی اختصاص دهید که:

  • کلمه کلیدی هدف شما را شامل می شود
  • این برای وب سایت شما بی نظیر است
  • کلیک کردن برای کاربران جالب است
  • این حدود 160 کاراکتر است
  • با عناوین موجود در صفحه اول Google مطابقت ندارد.

هیچکدام از مراحل ، به ویژه آخرین مرحله را فراموش نکنید. قبل از تصمیم گیری در مورد عنوان خود به Google ، کلمه کلیدی مورد نظر خود را تایپ کرده و 10 عنوان اول را تجزیه و تحلیل کنید.

هدف شما ایجاد عنوانی است که بی نظیر باشد ، در غیر این صورت شانس خود را برای گرفتن موقعیت برتر 10 محدود می کنید زیرا گوگل به ندرت صفحات را با همان عنوان در 10 نتیجه اول نشان می دهد.

به عنوان نمونه ، به عنوان این پست نگاه کنید و توجه کنید که کلمه کلیدی اصلی و مرتبط با آن بخشی از عنوان پست من هستند.

خواندن توصیه شده: نحوه ایجاد عناوین دوستانه SEO

مرحله 3: ایجاد یک URL دوستانه برای SEO (اضافه کردن کلید واژه اصلی خود)

مرحله بعدی اجرای آن بسیار آسان است. هنگام ایجاد لینک مستقیم پست خود ، اطمینان حاصل کنید که این کلمات کلیدی مورد نظر شما را شامل می شود و کلمات غیر ضروری را از بین می برد.

به عنوان مثال به URL این پست مراجعه کنید. به طور پیش فرض ، همان عنوان صفحه یعنی بود

https://www.reliablesoft.net/seo-writing-how-to-write-for-seo-10-easy-steps-for-writers/

اما من آن را کوتاه کرده ام

https://www.reliablesoft.net/seo-writing

در صورت امکان URL های مطابقت دقیق را در نظر بگیرید.

خواندن توصیه شده: نحوه ایجاد URL های دوستانه برای SEO

مرحله 4: مطالب را بنویسید (به اندازه کافی طولانی)

اکنون وقت آن رسیده است که دستان خود را کثیف کنید و محتوا را بنویسید.

شما از قبل می دانید که رقبای شما چه چیزی منتشر کرده اند ، شما عنوان خود را دارید ، می دانید کدام کلمات کلیدی را در محتوای خود بگنجانید ، به چه چیز دیگری نیاز دارید؟

قصد کاربر چیست؟

شما باید اطمینان حاصل کنید که قصد کاربر را درک کرده اید. به عبارت دیگر ، محتوای شما باید مطابق با آنچه کاربران می خواهند برای کلمات کلیدی خاص بخوانند ، باشد.

یکی از راه های پیدا کردن این است که به نتایج جستجوی Google برگردید و به جستجوی حق ثبت اختراع بپردازید.

به عنوان مثال ، اگر شما در حال نوشتن مقاله ای در مورد "ابزارهای جستجوگرها" هستید ، متوجه می شوید که تقریباً همه نتایج مربوط به لیست هایی با "ابزار رایگان" است.

این بدان معنی است که گوگل فهمیده است که وقتی کاربران به جستجوی ابزار می پردازند ، گرچه کلمه "رایگان" را در بر نمی گیرند ، هدف آنها مرور لیست های ابزارهای رایگان است.

این همچنین بدان معنی است که اگر شما این کلمه کلیدی را هدف قرار می دهید ، باید عنوان و محتوای خود را مطابق با آن تنظیم کنید ، در غیر این صورت شانس رتبه بندی خود را برای آن اصطلاح به حداقل می رسانید.

چه مدت می توانید مقالات خود را تهیه کنید؟

علاوه بر قصد کاربر ، شما همچنین باید محتوای خود را به اندازه کافی جامع تهیه کنید تا کاربران بتوانند اطلاعات دقیق و عمیق درباره موضوع را بدست آورند.

علیرغم آنچه ممکن است خوانده باشید ، وقتی صحبت از طول کلمه می شود ، هیچ شماره جادویی وجود ندارد .

همه اینها به موضوع و کلمات کلیدی بستگی دارد. برای برخی از موضوعات ، شاید شما نیاز به نوشتن مقالاتی داشته باشید که بالغ بر 2000 کلمه است ، برای سایر مباحث می توانید یک پاسخ جامع در 800 کلمه ارائه دهید.

طول محتوا به تنهایی یک عامل رتبه بندی نیست . آنچه اهمیت دارد کیفیت محتوا است و چقدر خوب می تواند قصد واقعی کاربر را برآورده کند.

دستورالعمل های کیفیت محتوا - Google
دستورالعمل های کیفیت محتوا - Google

برای جلوگیری از هرگونه سردرگمی ، تعدادی از مطالعات نشان داده اند که طول مقاله ایده آل برای SEO حدود 1800 کلمه است و این برای بسیاری از موارد صادق است.

مقالات طولانی تر این امکان را به شما می دهند که از کلمات کلیدی بیشتری استفاده کنید (بدون چاشنی کلمات کلیدی) و آنها تمایل به انجام بهتر در رسانه های اجتماعی دارند.

اما ، این یک دستورالعمل کلی است و برای همه موارد کاربرد ندارد. توصیه من این است که میانگین 10 نتایج اول را پیدا کنید و سعی کنید مطالب کمی بیشتر اما بهتر از آنچه که قبلاً منتشر شده است ارائه دهید.

اگر بتوانید با یک مقاله 1500 کلمه ای نتیجه مشابه را داشته باشید ، دلیلی برای نوشتن مقاله وجود ندارد.

مرحله 5: کلمات کلیدی خود را در پاراگراف اول اضافه کنید

در اینجا نکته خوبی وجود دارد که اکثر نویسندگان سئو از آن پیروی نمی کنند. پس از انجام اولین پیش نویس ، باید برگردید و دوباره مقاله خود را دوباره مرور کنید.

هدف شما این است که مطمئن شوید کلمه کلیدی هدف شما در پاراگراف افتتاحیه شما گنجانده شده است.

دلیل این امر این است که گوگل همیشه این مطالب را که بالاتر از صفحه است و در بالای صفحه قرار دارد ، در نظر می گیرد از محتوای موجود در پایین صفحه مهمتر است.

با افزودن کلمات کلیدی خود در پاراگراف اول ، سرنخ بزرگی را به Google ارائه می دهید که کلمات کلیدی را برای پیوند این صفحه با آنها مشخص می کند. همچنین برای کاربران خوب است زیرا می توانید به آنها کمک کنید تا در صفحه مناسب قرار بگیرند.

مرحله ششم: با استفاده از کلمات کلیدی دم بلند ، عناوین ایجاد کنید

یکی از ویژگی های محتوای دوستانه سئو این است که خواندن آن هم توسط موتورهای جستجو و هم توسط کاربران آسان است و عناوین به آن سمت کمک می کنند.

تعجب نکنید ، اما اکثر کاربران محتوای شما را نخوانده و از طریق آن اسکن می کنند. با داشتن عناوین معنی دار ، به آنها کمک می کنید تا قسمت مورد نظر خود را سریعتر پیدا کنند.

موتورهای جستجو به ویژه برای محتوای فرم طولانی از همین الگوی پیروی می کنند. آنها صفحه را اسکن می کنند و به دنبال عناصر خاصی هستند تا بفهمند ساختار یک صفحه چگونه است و چه مباحث یا کلمات کلیدی محتوای را پوشش می دهد.

برای آسانتر کردن کار آنها می توانید از برچسب های از پیش تعریف شده در HTML خود مانند برچسب H1 ، برچسب h2 و h3 استفاده کنید.

معمولاً یک صفحه فقط یک برچسب H1 دارد و این برای عنوان استفاده می شود و سپس بقیه مطالب دارای عنوان H2 برای عناوین اصلی و H3 برای زیر عنوان ها هستند.

برای بهبود بیشتر دوستیابی SEO از نسخه خود ، سعی کنید برخی از کلمات کلیدی دم بلند خود را در سرفصل ها استفاده کنید. نگاهی دقیق تر به عناوین این مقاله بیندازید و متوجه شوید که چگونه کلمات کلیدی با دم بلند را در سرفصل های خود اضافه کردم.

خواندن توصیه شده: راهنمای کامل جستجوگرها در صفحه

مرحله 7: کلمات کلیدی مربوط به LSI را در محتوای خود اضافه کنید

گوگل با معرفی یادگیری ماشین به الگوریتم های جستجوی گوگل (معروف به RankBrain) ، سعی دارد با استفاده از پردازش زبان طبیعی ، آنچه را که جستجوگر می خواهد را درک کند.درک قصد کاربر

این بدان معناست که برای یک کلمه کلیدی معین ، Google به معنای عمیق تر پرس و جو جستجو می کند و نه فقط برای کلمات کلیدی دقیق بازی.

برای شما به عنوان یک نویسنده نویسنده SEO بدان معنی است که شما نیاز دارید کلمات کلیدی مرتبط با معنایی را در محتوای خود اضافه کنید تا در طی این فرآیند به آنها کمک کنید.

کلمات کلیدی معنایی کلمات کلیدی هستند که معنای یکسانی یا مشابه دارند. با استفاده از ابزاری مانند LSI Graph می توانید این کلمات کلیدی را پیدا کنید . در اینجا تصویری از کلمات کلیدی LSI برای "نوشتن SEO" آورده شده است.

کلمات کلیدی LSI برای نوشتن SEO
کلمات کلیدی LSI برای نوشتن SEO

بنابراین ، باید به نسخه خود برگردید و آن را با کلمات کلیدی LSI به روشی طبیعی غنی کنید. شاید مجبور شوید بعضی از جملات خود را دوباره بیان کنید اما این گامی است که می تواند ارتباط محتوای شما را بهبود بخشد .

مرحله هشتم: با استفاده از متن لنگر مربوطه به صفحات دیگر در وب سایت خود پیوند دهید

یکی از اصول سئو که بیشتر نویسندگان محتوای SEO تمایل به فراموش کردن دارند پیوند داخلی است . پیوند داخلی پیوندی است که به صفحه ای در همان وب سایت اشاره می کند.

چرا مهم است؟

وقتی صفحه جدیدی منتشر می کنید ، باید با موضوعات سایت شما مطابقت داشته باشد. این ارتباط و رتبه بندی را بهبود می بخشد. یکی از راه های گفتن به Google مبنی بر اینکه محتوای شما با بقیه سایت مرتبط است ، استفاده از لینک های داخلی است.

پیوندهای داخلی اگرچه به اندازه بک لینکهای SEO قدرتمند نیستند ، اما هنوز هم توسط گوگل به عنوان راهی برای فهمیدن صفحه پیوندی مورد استفاده قرار می گیرند ، به خصوص اگر از متن لنگر مناسب در لینک استفاده شده باشد.

آنها همچنین به کاربران کمک می کنند تا درباره یک موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنند (دوباره به این مقاله نگاه کنید و توجه کنید که چگونه از لینک های داخلی استفاده کرده ام تا به کاربران راهی برای پیدا کردن اطلاعات بیشتر درباره یک موضوع ارائه دهم).

آخر اینکه ، پیوندهای داخلی توسط خزنده های موتور جستجو دنبال می شوند و این منجر به خزیدن و فهرست بندی بهتر صفحات سایت می شود.

مرحله 9: مهارت و اختیار خود را در مورد موضوع نشان دهید (EAT)

تعداد زیادی محتوا در اینترنت منتشر شده است و به منظور محافظت از کیفیت نتایج جستجوی آنها ، الگوریتم های Google می توانند تشخیص دهند که کدام صفحات نشان دهنده تخصص ، اقتدار بودن و قابلیت اطمینان در موضوع مورد نظر است.

در دنیای سئو این به EAT معروف است و یک عامل مهم محتوای سئو و شاخص کیفیت کیفیت محتوا است.

در اینجا نقل قول مربوطه از دستورالعمل های Google درباره کیفیت محتوا است.

دستورالعمل های کیفیت محتوا - Google
دستورالعمل های کیفیت محتوا - Google

چگونه می توانید نسخه SEO خود را برای EAT بهبود بخشید؟

این دستورالعمل های ساده را دنبال کنید:

  • در هر صفحه باید نام نویسنده و بیوگرافی منتشر شود (ببینید که چگونه من از این پست ها در تمام پست هایم استفاده می کنم).
  • یک صفحه باید پیوندهای خروجی را به منابع قابل اعتماد داشته باشد
  • یک صفحه و وب سایت به طور کلی باید پیوندهای دریافتی از سایر وب سایت های معتبر و مرتبط داشته باشد.

به عنوان یک نویسنده سئو SEO ، شما نمی توانید آخرین راهنما (پیوندهای دریافتی) را کنترل کنید ، زیرا این مربوط به بخش تبلیغ محتوای بیشتر است ، اما شما می توانید دو مورد اول را کنترل کنید.

بنابراین ، مجدداً مطالب خود را مجدداً مورد بررسی قرار داده و اطمینان حاصل کنید که به سایر وب سایتهای معتبر پیوند می زند و اینکه زندگی نامه نویسنده به وضوح در تمام صفحات نشان داده شده است.

مرحله 10: تصاویر را اضافه و بهینه کنید

قبل از زدن دکمه انتشار ، مطمئن شوید که محتوای شما شامل تصاویر بهینه شده است.

اضافه کردن تصاویر در محتوای خود ، خواندن آن را جالب تر و آسان تر می کند. اگرچه این به طور مستقیم با نوشتن SEO مرتبط نیست ، می تواند به چندین روش کمک کند:

  • کاربران به احتمال زیاد بیشتر از محتوا بدون عکس ، محتوا را با تصاویر با کیفیت در شبکه های رسانه های اجتماعی به اشتراک می گذارند.
  • برای ارائه سرنخ های بیشتر به موتورهای جستجو در مورد محتوای خود می توانید از متن alt image استفاده کنید
  • هنگامی که تصاویر خود را به درستی بهینه می کنید ، شانس بیشتری برای حضور در جستجوی تصویر Google برای کلمات کلیدی هدف (یا مرتبط) خود دارید.

یادگیری اصلی

همه می توانند یاد بگیرند که برای SEO بنویسند. این مهارتی است که با تمرین و با رعایت برخی اصول اساسی SEO می توان به راحتی تسلط یافت.

اگر به عنوان یک فریلنسر فعالیت می کنید ، کارهای نوشتن SEO زیادی وجود دارد که می توانید درخواست کنید. اگر برای وب سایت خود SEO کار می کنید ، یادگیری نحوه نوشتن محتوا برای SEO ، باعث می شود محتوای شما در Google پیدا شود .

مراحلی که باید دنبال شود در بالا بیان شده است ، آنچه را نباید فراموش کنید این است که همیشه کاربر را در اولویت قرار دهید. دغدغه اصلی شما تهیه مطالبی است که کاربران می خواهند آنها را بخوانند و سپس بهینه سازی آن برای سئو.

به همین دلیل است که من فرایند را به چند مرحله تفکیک کرده ام که شامل نوشتن مطالب ابتدا به طور طبیعی و سپس تجدید نظر در اهداف SEO می باشد.

همچنین می توانید هنگام بهینه سازی مطالبی که توسط نویسندگان غیر SEO نوشته شده است ، از همان فرآیند چک لیست استفاده کنید.

parastoo بازدید : 263 دوشنبه 10 شهريور 1399 زمان : 18:13
ارسال نظر برای این مطلب

تعداد صفحات : -1

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
    آرشیو
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 24
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 13
  • بازدید ماه : 43
  • بازدید سال : 164
  • بازدید کلی : 9133
  • آخرین نظرات
    کدهای اختصاصی